Dieta podle Francouzek

2. srpna 2011 v 23:04 | Natálie |  → Novinky
Většina Francouzek je totiž přes domácí těžkou kuchyni plnou masa, omáček, červeného vína a sýrů štíhlá a drobná. Odborníci tvrdí, že jde o jejich vyrovnaný vztah mezi jídlem a potěšením, které jim přináší, a také o vítězství kvality nad kvantitou.

Její dieta nabízí čtyřfázový plán, během kterého byste se měly naučit nejen správně jíst, kombinovat potraviny, ale také dosáhnout duševní rovnováhy, kterou na Francii tak obdivujete. Dieta, která z tohoto faktu vychází a je pojmenovaná jako dieta Francouzek, je charakterizovaná komplexním postojem k životu, nikoli tedy pouze přístupem k jídlu. Velmi podrobně je popsaná v knize Francouzky netloustnou - Tajemství věčné štíhlosti. Kniha obsahuje strategii životního stylu pro ženy, které chtějí zhubnout 5-10 kilogramů. Její autorkou je Mireille Guilianová, která dietu sestavila na základě svých vlastních zkušeností. Srovnává přístup k jídlu ve Francii a v Americe, do níž přesídlila, a snaží se najít ideální východisko pro všechny, kteří si chtějí dosyta vychutnat dobré jídlo, ale přitom netloustnout.



Pravidla Francouzské diety:
  • Vyhněte se extrémům - neměly byste se cítit ani přejezeny, ale ani hladovět.
  • Snažte se nebýt posedlé jídlem ani dietou.
  • Nevynechávejte jídla - jezte minimálně 3x denně.
  • Dopolední nebo odpolední svačiny nejsou povinné. Občas si ale místo nich můžete dopřát malý snack - zákusek nebo croissant.
  • Nenahrazujte denní jídla dietními nápoji a koktejly.
  • Snažte se vyhnout takovým jídlům, po kterých se budete cítit provinile.
  • Zaměřte se na kvalitní potraviny v malých porcích.
  • Pokud uděláte chybu, nic si nevyčítejte, a zkrátka se vraťte ke svému plánu.
  • Jídlo si předem plánujte.
  • Z jídla si udělejte potěšení a místo na "špatné" se soustřeďte na "dobré" potraviny.
  • Jídlo si vychutnávejte a nikdy během jídla nedělejte ještě další činnost (nečtěte si, nesledujte televizi a podobně).
  • Denně si dopřejte delší procházku. I kdyby to měla být procházka podél výloh módních značek, je to také pohyb, který se počítá.





4 záze:

1. fáze

V tomto prvním třítýdenním období proveďte podrobnou inventuru svého stravování. Pečlivě si zapisujte vše, co jíte i pijete, v jakém množství a kdy. To vám pomůže určit, která jídla jíte nadměrně nebo v jaké situaci máte tendence k přejídání. Také byste si měly ujasnit, proč vlastně chcete zhubnout, jaká je vaše motivace a které stravovací návyky nebo jídla vám mohou v uskutečnění vašeho cíle bránit.

2. fáze

Čas přeměny může trvat od jednoho do tří měsíců. Během tohoto období byste se měly postupně přesunout od kvantity ke kvalitě. Zahrnout do svého jídelníčku zdravější potraviny, naučit se správně vařit, nakupovat, vypěstovat si rituál pravidelného pití vody, vychutnávat si každé sousto, nepřejídat se a také naučit se hledat alternativy za vysokoenergetické potraviny. Autorka zdůrazňuje, že některým se tato změna podaří velmi rychle, jiné na ni opravdu potřebují až čtvrt roku.

3. fáze

V tento čas by mělo dojít ke stabilizaci vašich návyků a jejich upevnění. Autorka radí, jak se vyrovnat s některými společenskými událostmi, jakými jsou například pracovní večeře, raut a podobně. Ve Francii jde prý totiž u večeře především o konverzaci a setkání lidí a množství jídla je až na druhém místě. Na rozdíl od většiny odborníků v této publikaci Mireille nepropaguje svačiny. Říká, že Francouzi se raději nají dosyta při hlavních jídlech, a proto se jim často nestává, že by měli hodinu či dvě po obědě chuť na něco dalšího.

4. fáze

V této fázi, přibližně půl roku po zahájení programu francouzské diety, byste již měly dosáhnout své vysněné váhy a zároveň jíst tak, aby vám jídlo chutnalo, nepociťovaly jste hlad a množství potravy přitom odpovídalo vašemu metabolismu a spalování. Jednoduše řečeno, nebudete tloustnout, ale ani hladovět, natož strádat. Vaše přeměna v "pravou Francouzku" by měla být u konce.

Výhody a nevýhody francouzské diety

Velkou nevýhodou této "diety" je fakt, že vám nikdo přesně neřekne ani neporadí "jezte tohle a tohle, a naopak vynechejte tohle a tohle". Také vám nezakáže konkrétní potraviny ani nepředepisuje přesný jídelníček. Na druhé straně vás ale učí, jak si postupně sestavovat stravovací řád tak, aby vyhovoval právě vám. Mění váš postoj k jídlu a donutí vás více přemýšlet nad tím, co do úst vkládáte. Z dlouhodobého hlediska je ale tento přístup určitě efektivnější než věčné pokusy o následování přesně rozepsaného jídelníčku.




zdroj: tahle stránka














 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.